משפחה בריאה ביחד- 4 דרכים להכניס את המשפחה למסגרת אכילה בריאה משותפת

סוף החופש הגדול הגיע ובמיוחד בתקופה זו הרבה הורים מביעים בלבול, דאגה וחוסר אונים מהאכילה של הילדים שלהם.

המצב מוחמר כאשר ילד אחד סובל מעודף משקל והילד השני בררן ולא מוכן לאכול כמעט כלום, לעיתים המצב הופך להיות אבסורדי, כאשר אחרי ילד אחד מתחננים שיאכל משהו ולילד השני שמים כל הזמן גבולות.

חשוב שכללי האכילה בבית יהיו אחידים לכולם, בעיקר לאור העובדה שלעיתים הרגלי האכילה של הילד מבטאים גם צורך רגשי בתשומת לב ולא רק צורך פיסיולוגי.

אז הנה 4 דרכים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלאגן ולהכניס את המשפחה למסגרת אכילה בריאה:

1. להתחיל בהורים, החלטה הורית משותפת על כללים אחידים לגבי מסגרת האכילה הביתית, לדוגמא, אם הילדים  אוכלים מול הטלויזיה או מסמסים בזמן הארוחה, אפשר להתחיל מקביעת שעה קבועה בה מתיישבים לאכול ביחד ללא הפרעות רקע.

2. מציאת מטרה משפחתית משותפת מעוררת השראהאכילה בריאה או תזונה נכונה לא בהכרח מדברים אל הילדים, אפשר להציג את הנושא קצת אחרת באופן שידבר אל המשפחה שלכם, לדוגמא: אוכל מזין שממלא את הגוף באנרגיה ורעננות, שנותן כוח וריכוז במשך היום, שבונה ומחזק את השרירים, שעוזר לכם לגדול לגובה או בגיל ההתבגרות שנותן לעור ולשיער ברק מיוחד.

3. לשוחח עם הילדים אחרי שקבעתם כמה כללים שחשובים לכם אתם מסבירים אותם לילדים ולמה זה חשוב לכם, בנוסף אפשר לשאול אותם מה חשוב להם לגבי האכילה שלהם? האם הם היו רוצים להיפתח למאכלים מגוונים יותר, להיות שותפים לקניות, להכנת הארוחות בבית, איזה תפקיד הם היו רוצים להיות אחראים עליו באופן קבוע במסגרת הארוחה המשפחתית, לדוגמא פינוי השולחן, עריכת שולחן, הכנסת כלים למדיח וכולי

4. זמן איכות משפחתי- השף הבריאניתן לקבוע ערב בשבוע שבו הילדים אחראים על הכנת ארוחה בסגנון מסעדה, הילדים יכולים לחלוק ביניהם בתפקידים, אחד כותב תפריט לארוחה עם אפשרויות בחירה, האחרים מתחילים להכין את המנות, מעצבים את הצלחת וכולי.

מרגישים שצריכים עזרה, מזומנים לפנות להדרכת הורים וילדים מותאמת למשפחה.

SurfSite - בניית אתרים  |  zeART - עיצוב גרפי