נזיד חומוס ביתי

חומוס:

חומוס- מאכל מאוד ישראלי, שייך לקבוצת הקטניות,התרגלנו לאכול אותו בתור ממרח ישראלי, במצבו הקנוי עשיר מאוד בשומן ובחומרים משמרים.

חומוס מבושל- ערכים תזונתיים: יהלום תזונתי- עשיר בחלבון, אבץ,ברזל,מגנזיום וסידן וכן עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, מכיל שומנים בריאים מסוג אומגה 3.

בתזונה הסינית- טעם מתקתק, מחזק את הטחול, מער' העיכול והקיבה.

בתזונה המערבית- אנדקס גליקמי נמוך במיוחד, עשיר מאוד בסיבים תזונתיים.

למי זה מתאים?  להורדת כולסטרול, לחץ דם,איזון סוכר בתזונה, תזונה נכונה לכל המשפחה- לצמחונים כתחליף חלבון, גדילה תקינה של ילדים, לילדים בררנים באוכל- אפשר לבשל שעה במיים עם מלח ואח"כ עוד שעה לכל המשפחה לפי המתכון המצורף.

מתכון לנזיד חומוס כתום ל-5 סועדים:

המצרכים:

2 כוסות חומוס שהושרה במיים במשך כ-7 שעות

1 בצל קצוץ, שן שום קצוצה, 2 בטטות בינוניות חתוכות לעיגולים, 3 גזרים חתוכים לעיגולים,  300 גר' דלעת

1 כף שמן זיית

תבלינים: כמון, כורכום, פפריקה מתוקה,עלי דפנה, מלח- לפי הטעם

אופן הכנה:

מטגנים קלות את הבצל עם השמן עד להזהבה מוסיפים את השום, תבלינים לפי הטעם, מוסיפים את החומוס וכל הירקות וממשיכים לערבב כדקה, מוסיפים כ 2 כוסות מיים, עד לכיסוי החומוס, מביאים לרתיחה, מערבבים מעט, ומבשלים כשעתיים על אש קטנה בסיר מכוסה.

SurfSite - בניית אתרים  |  zeART - עיצוב גרפי